Time for bed...

Nu va det ännu en gång dags för sängen. Sutttit här nu o lagt en order och delat en flaska rött med mig själv när barnen sussar sött... Mysigt man kan ha det, synd bara att man sitter här själv.....

Imorgon är det påskafton och då är det ju blåkulla som gäller. Som min pappa önska mig en trevlig resa förut och jag fattade ingenting förrän han säger att jag det är ju påsk... Ha Ha jag tror jag dör så mkt jag skrattar....

Idag har jag som sagt mått bättre än på väldigt länge sen vad det beror på låter jag stå skrivet i stjärnorna.. Vissa saker mår man bäst av att hålla för sig själv och ens närmaste vänner... Som jag aldrig kommer kunna dölja nånting för vare sig jag vill eller inte... Är jag som en öppen bok? "Hej lär känna mig och du får reda på allt om mina innersta tankar bara du tittar på mig" ;-)

Nu råkar det ju vara så att jag tror att det är just det som är anledningen till att man har flera nära vänner. Att vara en öppen person och social och pratglad så automatiskt så älskar alla en.... Eller hur?! ;-) Underbar och älskad av alla!

Nej som sagt nu va det hööög tid för sängen! En liten vaggvisa så är det klart, jag sussar lika gott som barnen.




Vargvisan från Ronja Rövardotter

Vargen ylar i nattens skog,
han vill men kan inte sova.
Hungern river hans vargabuk,
och det är kallt i hans stova.


Du varg,
du varg,
kom inte hit, ungen min får du aldrig.


Vargen ylar i nattens skog,
ylar av hunger och klagan.
Men jag ska ge'n en grisasvans,
sånt passar i vargamagar.


Du varg,
du varg,
kom inte hit, ungen min får du aldrig.


Vargen ylar i nattens skog,
och hittar sig inget byte.
Men jag ska ge'n en tuppakam,
att stoppa ner i sitt knyte.


Du varg,
du varg,
kom inte hit, ungen min får du aldrig.


Sov, mitt barn,
i bädden hos mor,
låt vargen yla i natten.
Men jag ska ge'n en hönsaskank,
om ingen annan har tatt'en.


Du varg,
du varg,
kom inte hit, ungen min får du aldrig.




Natti Natti sov så sött!

// IA

Kommentarer
Postat av: JosefinAckre

Haha, pappa är alltid lika rolig! ;)

vi ses sen älsklings sis! :) Pusspuss

2009-04-11 @ 12:59:35
Postat av: JosefinAckre

Haha, pappa är alltid lika rolig! ;)

vi ses sen älsklings sis! :) Pusspuss

2009-04-11 @ 13:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0