Gårdagens kaos

Snacka om kaos dag igår. Jag sov hos Sandrisen söndag till måndag och på måndag morgon skulle jag ta med Alfons till Kungsbacka och lämna honom till Amanda som skulle passa honom under dagen. Hade två minuter på mig att lämna hunden och hinna på tåget, vid sån tidspress blir det kaos i min hjärna! Men men jag hann i alla fall och åkte in mot Göteborg. När jag går av tåget i Göteborg märker jag att jag bara har väskan med böckerna och min påse med mat med mig, min handväska är borta!!! =S Så jävla typiskt mig!! Jag går tillbaka för att kolla om den ligger på platsen där jag satt på tåget men där va det inte nån väska! Nu började jag känna paniken komma.. Vafan är den!?!?! Jag börjar ringa till västtrafik och kommer inte fram, ringer Amanda o gråter o ber henne kolla upp nått nummer nånstans där dom kan hjälpa mig! Hon hittar ett nummer till nån spärrcentral för bankkortet men inte nått annat nummer till Västtrafik. Jag ringer till spärrcentralen, det är 8 före mig i kön och jag orkar inte vänta. Ringer tillbaka till västtrafik för att jag vill hellre höra att dom hittat min väska än att jag ringer o spärrar allt som är i den. Sitter i kö där i 20 minuter och då har jag kommit till skolan. När jag fortfarande var nr 5 i kön så la jag på och börja storgråta när jag träffa Mickan. Faaaaan då hade jag ju kommit på allt som låg i väskan, plånbok med alla kort och massa presentkort och värst var mina ringar från KumKum som är värda kanske 2000kr och dessutom inte går att ersätta eftersom den ena va gammal och den andra en present jag fick i lördags! Jag grät o fick panik och ringa pappa istället som åkte till västtrafiks kontor i Kungsbacka, för chansen var rätt stor att väskan var glömd på bussen. Då hjälper inte dom honom utan säger att man måste göra en anmälan på internet för att dom sen när bussen kommer in kan se om föremålet finns där. Men HALLÅ det är inga vantar jag glömt det är en hel väska!!!! =( Jag hade inget val utan gjorde en anmälan på internet, men jag kunde inte bara vänta. Hade ju ingen aning om det var busschauffören eller någon annan som hade hittat väskan! Så jag ringde tillbaka till spärrcentralen och sen ringde jag polisen och gjorde en anmälan. Då säger polisen att dom måste spärra passet som också låg i väskan. Jag var ju i skolan hela tiden men kunde inte koncentrera mig så jag åkte hem istället. När jag kommer hem ringer dom och säger att väskan låg på bussen. Skönt!!! Jag får tillbaka väskan men korten och passet måste ändå göras om, för det hann jag ju spärra. Nu är jag fullt medveten om att jag får skylla mig själv och att det är kanon bra att jag fick tillbaka väskan. Men min pappa var på kontoret och frågade, det enda dom hade behövt göra var att ta upp telefonen, ringa chauffören och kolla med honom om väskan var där eller inte! Istället måste jag vänta tills dom ringer tillbaka!!! Servicen där var helt fruktansvärd och ännu en sak som är dåligt med västtrafik!!! Om jag hade tappat ett par vantar eller om det var mina skolböcker jag hade glömt så hade det väl vart en annan sak. Men nu var det en hel väska med ägodelar för alldeles för mycket pengar för att jag skall kunna vänta på att dom hör av sig! Det var ju 50/50 om den var där eller inte och under den tiden hade ju den potentiella tjuven kunnat kalasa massor på mina pengar!! Nu sitter jag här utan pass och utan kort för att personen på västtrafik inte kunde tänka sig att lyfta luren och ringa busschauffören!!!! =( Under all kritik!!!!! =( Nu blev detta ett långt och tråkigt inlägg så jag kan lägga in ett litet klagomål till. Nordea är min bank och utan kortet kan man inte betala räkningar på internet så hyra och mobilräkning som jag tänkt betala igår får vänta en vecka tills jag får mitt nya kort! Skitsystem! Så, nu ska jag plugga lite, Alfons är här o myser och jag ska gå bort till Amanda sen för jag va för grinig för att träffa dom och fika. Har inte råd heller för den delen för jag ska köpa nytt pass för över 400kr! Tummen upp för att vara fattig student! Tjing tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0