Finns ingen rubrik som kan beskriva lördagen den 25/9

Hahaha det finns knappt ord för igår kväll och för första gången så känns det som att man skulle kunna beskriva en hel kväll men ändå inte fatta riktigt hur vi lyckas, mitt hjärta o jag, att hamna i situationer som vi tydligen lyckas hamna i.

Vi fördrinkar lite hemma hos mig innan vi ska åka in till Göteborg o gå på Tessan o Holms birthdaypartey! Ett glas Chillout o sen va vi iväg, fick skjuts in av Totte o Hanna, Gööött!

På vägen in så kommer vi in på dialekter (ovanligt?) och på 20 min bilresa så har vi gått från stockholmska till norrlänska (BERRA) till att Amanda är Tottes kusin Sigrud från Örebro! (OBS läs det sista gnälligt för o få rätt klang på det!)

Amnda gör entré på festen i vanlig (BOOM BABY!!!) o där hade vi jätte trevligt, tjata m lite nya människor och sen är det ju som vanligt, alltid kul o träffa våra gamla goda vänner!! ; ) Men men jag o Amanda sikta ju inte oss på några nya offer att terra m vår existens!! ; ) Sen får vi ju INTE glömma att kåta Gun va me heela förfesten!! Me liiike!

En liiiten parantes här är ju att jag o Amanda va som två mörbultade pensionärer som absolut inte skulle gå ut o dansa, båda hade fruktansvärt ont i ryggen!!

Det blev i alla fall så att jag o Mandos drog därifrån m två män (namn?) o skulle dra in till AVENYN o festa järnet! Alltså blev det inte riktigt hemgång efter festen som vi hade sagt och båda två va helt inställda på när vi gick på stan på dagen....

På vägen till krogen så stannar vi till på en spårvagnshållplats för vi funderar på vad som går snabbast, gå eller vagn? Hmm... Där sitter det några andra o väntar också som vi SJÄLVKLART måste snacka lite med, nice nice!

Helt plötsligt så står det en kille bredvid mig som snackar stockholmska!! WOW det va ju bara heeelt kanon!! Så vi sket i dom andra som satt o vänta o drog med honom för han skulle me oss o festa! Undrar om han va i sällksap m dom på hållplatsen.. No idea, han gick med oss iallafall! Så ska han ringa till sin kompis som va nånstans på Avenyn och så fråga vi va hans kompis va ifrån... Norrland.. HAHA! Sååå klockrent vi va ju bara tvugna o träffa honom!!!!! =)

Stockholmarn betala taxi till Avenyn där vi mötte upp hans kompis, som han sa va snygg i likhet m Brad Pitt o Beckham osv... Vi o stockholmaren har liiite olika syn på hur Beckham o Pitt ser ut, kan man ju säga... Snackade lite m dom (han va inte så rolig trots att han va norrlänning... prata rätt lätt norrlänska, inte äkta vara där inte! För det vet vi ju alla att norrlänska är norrlänska ala pistvakt, allt annat är väl fejk?) Vi fick honom iaf efter MKT om o men säga "Hopp upp o sätt dig så ska vi mata renarna du o ja" huuur svårt kan det va o säga det? JA mena, Berra säger ju det hela tiden!

Här nånstans på vägen har vi tappat våra två män (namn?) från festen och vi ville itne gå till samma ställe som våra kompisar från norr så vi bestämde oss för att det nog va dags o sticka hem. Men när vi börjar vandra mot stationen så slänger vi lite blickar åt Berså o en blick på varandra o VIPS så stod vi inne på dansgolvet, hur gick det till? ; )

Där inne träffar vi två killar (egna företagare vart i stockholm dagen innan på affärsresa, cashen trillar in, det går bra nu) som vi festar m där inne. På dansgolvet sen så står det, utan att vi vet hur, helt plötsligt en RIKTIG norrlänning framför oss! Vi blev ju heeelt till oss ; ) och fick efter MKT tjat än en gång honom till att säga "hopp upp o sätt dig så ska vi mata renarna du o ja!" och det lät som på riktigt!! W O W !!!! Fast jag fattar fortfarande inte hur svårt det kan va o säga den korta lilla frasen? Hans norrlänska kompis kunde bara säga det om vi följde me på efterfest, hallå? Pratar han mer där än på Berså? Vi tyckte inte det va riktigt värt det o fick aldrig höra kompisen säga det.

Vi gick ut från stället typ 3.20 o sista tåget hem går 3.17, bra jobbat Janne o Berra!! Jaja nattamat stod på schemat o vi gick o ställde oss i kön till nått gatukök (på vägen dit blev det lite serious talk från mitt håll, sorry hjärtat, mjukbralla efter vinet vettu!!!). Börjar snacka lite m killen bakom oss i hamburgekön o jag tycker han pratar ovenligt gnälligt för o vara här ifrån så jag slänger ur mig "vafan är du ifrån? ÖREBRO eller?" o gissa va han svarar då, "JA, hur visste du det?" HAHAHAHAHA VI LYCKADES IGEEEN!!!! X-D

Käka i lugn o ro sen gick vi bort till centralen i väntan på tåghelvetet.. Där drog jag tag i två nya killar för jag va på högvarv!! ""Raggnings"" replik / hälsningsfras som inte ens går o skriva här egentligen men i stil m "Hej jag heter .... men ajg kallas för JANNE!" (manlig röst) Den ena av dom dissa oss rätt snabbt medans den andra skulle me samma tåg så han höll oss sällskap. När det va en timma kvar tills tåget går så kom vi på att man kan gå itne o sätta sig på Terminalen istället för o sitta ute i kylan så det gjorde vi.

JAg o Amanda hamnade själv på en bänk (var tog killen vägen?) o när vi sitter där i lugn o ro så kommer en fyllo/lodis kärring (hade ALDRIG skrivt så om hon inte förtjänade det!!) o sätter sig bredvid oss och mitt emot sitter en man i övre medelåldern o min första tanke är, hjälp vad är det för människor som är ute nu?

Första konverstation mellan dom två: (M = mannen, L = lodis kärring)
L - Vafan sitter du här för?
M - Jag väntar på  mitt tåg.
L - Men va i helvete då för??
M - För jag hade hotellrum men ajg ville hellre åke hem.
klunklunklunklunklunklunk (L häller upp folköl i en donken mugg)

Nu håller jag o Amanda på o kväva oss själva för o inte börja skratta o DÅ börjar L helt plötsligt o tjata m oss, eller rättare sagt mig, istället.

L (till mig) - Fyfan vilken jävla tjockis du e! Jävlar vilka tjocka lår du har, hjur FAAAN kan du gå klädd som du gör när du har så tjocka lår? Fy i helvete!!

Nånstans mitt i meningen så kommer våran räddare i nöden tillbaka o jag fångar upp honom genom o skrika "MEN ääälskling där är du ju!!! VAD jag har letat!!" för HÄR tänker ajg inte sitta m en äclkig lodis kärring som klankar ner på mig utan att ha en man i närheten! Grejen m lodisfyllot va ju att hon själv vägde ca 100 kilo så jag förstår ju att hon störde sig på mina feta lår! WHAAAT?? VAD är grejen liksom???!!! Jag o Amanda va ju i detta läget så trötta så vi skratta ju så vi låg dubbelvikta (skratta DISKRET vi våga ju inte nått annat, vi kunde ju förfan bli nerslagna av kärringjäveln!!!)

L - Fyfan är ni två ihop? (jag o killen då) Fy i helvete ni der ju förjävliga ut båda två! FULA barn kommer ni få också!
Killen som vi träffat svarar henne med - Och vad heter du lilla vän? Du ser ut som en Birgit. 

Hahahahaha vid detta läget kunde vi inte hålla oss längra utan det BRAST o vi skratta så tårarna spruta!

L reser sig o går därifrån o DÅ brister ju vi ut alla tre i ett gapflabb o undrar "VAD I HELVETE VA DET DÄR FÖR EN ÄCKLIG KÄRRING???!!!!" Då reser sig den medelålders mannen upp som inte sagt ett ljud på hela tiden o går efter kärringen. Går fram till henne ställer sig o pratar m henne o åekar åt vårat håll. Shit, nu blev ju jag o Amanda lite halft livrädda o reser oss för o gå, vad är det gubben ställer sig o säger till henne o pekar åt vårat håll??!! =S Då går killen (som vi som ni säkert förstår vid detta läget inte har en aning om vad han heter) bort för o ta ett snack m dom. Kommer tillbaka o berättar att då har den här gubben gått bort o sagt till den trevliga damen ( L ) att vi har sagt massa dumma saker om henne när hon hade rest sig o gått där ifrån. Då hade "killen" gått fram o betta honom dra åt helvete. FATTAR ni vem som va läskigast i detta läget??!! Det sitter alltså en gubbe o lyssnar på när hon klankar ner så på oss o så tycker han det är KONSTIGT att vi säger saker om henne när hon har rest sig o går fram o SÄGER det till HENNE!!! =S Han är nog det läskigaste jag nånsin har träffat på tror jag!!! =S

Vid detta läget var det ju fortfarande en stund kvar tills pendeln skulle gå så vi roade oss på bästa sätt, "killen" hota mig m o sätta mig i grodanbolls ( L ) knä o jag gjorde motstånd så gott det gick ; ) JAg hamnade aldrig i hennes knä tack o lov!!! Men fick en liten pik till av henne (fnask) som kom appropå inget, vet faktiskt inte vad jag har gjort henne!!! ; ) En liiten läskig sak till va att när vi satt där så gick gubbhelvetet förbi igen o STIRRA på oss så vi fick kalla kårar, då fråga Amanda va hans problem va o svaret blev "vadå? vad har jag gjort er?" Fyyy får rysningar jag bara tänker på honom. =S Usch usch usch han va typ våldtäktsman eller mördare eller nått. Jag tror han hade styckade kroppar i sin väska! =S

Sen ÄNTLIGEN kom tåget o vi kunde åka hem. På vägen från stationen så sa vi att det blir ALDRIG en sån lång väntat på centralen igen! Och självklart att allt som händer "We blame it on ChillOut!" Sen en annan rolig sak är att vi som i vanliga fall brukar iaf ta lite kort inte tog ETT ENDA KORT på hela kvällen! ; ) Det nästan "the night that never happend" ; ) Sa Hej Då till min älskling o kommer in klockan sju på morgonen och då väntade min UNDERBARA säng på mig!! LOVELY!!

Och vi som inte ens skulle gå ut....... Som sagt, frågan är, hur lyckas vi?


Janne o Berra in action!!!!

Vaknade kl två o lagade godaste frukosten ever!! PYTT I PANNA!!! =)

Nu ska jag snart in till Mickan o henne fick jag sms från kl 11 i morse att hon inte ens hade gått o lagt sig än, har en känsla av att vi har lite o prata om ikväll... ; )

Ha det gott så länge!!! Over and out!

Janne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0