Pluggeliplugg

En sak jag har väldigt, väldigt svårt för är effektivt arbete. Hur bär man sig åt? Jag kommer in i stimm där jag kan skriva jätte mycket, men så fastnar jag eller känner mig färdig med just det jag skriver om och då tar det jätte lång tid att komma igång igen. Varför? Självklart handlar det om självdisciplin och jag vet att min är kass. Men de tillfällen där jag sitter och bara stirrar på dokumentet och inte vet hur jag ska fortsätta då? Jag har väldigt svårt för att skriva och så kommer det antagligen alltid vara. Visst att övning ger färdighet, men stor del tror jag beror på hur man är som person. En mer praktiskt lagd person kommer alltid ha svårare för teoretiska uppgifter. Och jag vet att om jag tar upp en penna och ett papper skulle jag kunna sitta två timmar utan paus och skissa. Det är sån jag är. Kanelbullens dag idag om det nu är nån som missat det, så lite bullar kan man allt unna sig mellan pluggångesten! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0