15februari ny vecka, nytt liv

Nu måste jag ta tag i detta! Kan inte ha det så här!! Måste sluta äta skräpmat både för hälsan och plånbokens skull! Jag måste börja röra på mig för jag har blivit slapp, bokstavligt talat! Ska åka o provrida hästen idag som jag skulle ridit på i onsdags men då blev det ju inget. Sen ska jag även rida på Håkan idag! =) Det va längesen, min fina häst! =) Undrar hur han är nu, om han ändrat sig eller om han är som han var när jag hjälpte Paula med honom, återstår att se! Som sagt, eftersom jag hade träningsvärk så jag knappt kunde gå förra gången jag red (en helvtimme dressyr, mer va det inte) så tänkte jag att jag drar till med två hästar på samma dag så jag kanske inte ens kommer upp ur sängen imon!! Gäller att testa gränserna. Jag bestämde igår att jag kan inte skjuta upp detta mer, jag mår inte bra av att inte röra mig! Det gäller inte bara alla andra, utan det gäller mig också och det finns bara en person som kan göra nått åt det och det är jag själv! Kommer jag igång med ridningen en eller två dagar i veckan plus att jag gör nått annat en eller två dagar i veckan (gym, promenad och när det blir varmare ute även jogga) så löser det ju sig! Jag vill leva ett hälsosamt liv så varför gör jag det bara inte! Min plan på ändrade livsvanor är: Träning 2-4 gånger i veckan (om jag börjar rida, annars två, gym tycker jag fortfarande är skittråkigt!) och inte äta onyttigt som godis, skräpmat mm mer än en dag i veckan. Håller man på det så får man äta lite onyttigt en dag i veckan, det händer inget då! Men tränar man 0 gånger i veckan och äter onyttigt 4 dagar i veckan så tar kroppen stryk, det visste jag innan och ändå tillåter jag mig själv att göra det. Känner mig inte ett dugg nöjd med mig själv så nu måste det bli ändring på det!!!

Kommentarer
Postat av: jennie

Härligt att läsa att du e på gång =) hör av dig om du vill gå å gymma elr på ngt annat pass på friskis om du börjar där!

Å kämpa på - d är det som blir av som är bäst - å fortsätt kämpa även om d inte alltid blir som man tänkt sig.., bättre att köra ett pass i veckan ist för att köra 4 pass en vecka åsen inget mer på en månad..

Jag tror på dig!!

KRAM

2010-02-15 @ 16:52:18
URL: http://jenniemx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0