Så jävla bra sagt!

"När Anders Bagge började tatuera sig för ett par år sedan tyckte folk: "Varför börjar han tatuera sig nu, 40 år??" När jag piercat mig på olika ställen får man ibland höra: "Nej, men Julia, varför har du gjort sådär? Är du inte lite för gammal?". Som att det bara finns ett tidspann mellan 14-18 år som du får lov till att ha din "piercingperiod" eller att, skall du tatuera dig får du bara göra det mellan 18-23 år. Jag tycker att det är bättre att tatuera sig när man är äldre, tillfreds med sig själv och verkligen VET VAD man vill tatuera dit. Ändå är tatueringar mer "accepterat" att göra i dagsläget. Men att inte vara 17 och pierca sig och dessutom ha två barn. GUD va pinsamt. Hon måste ha något bekräftelsebehov, eller ålderskris. Dessutom umgås hon med yngre ibland. Hörde du förresten att hennes kille är 6 år yngre? Inte konstigt, hon piercar sig säkert för att "hänga med".
Om en person klipper sitt hår kort eller färgar håret håret rött är det för att personen ifråga tycker det är snyggt. Det skulle ju aldrig falla någon in att säga: "Vad har du gjort? Är du inte för gammal för sånt?" Personer som piercar sig tycker antagligen att det är snyggt, därav kanske sårad av onödiga kommentarer.

Jag har ALLTID tyckt om piercingar. Jag lever en gång och tänker göra precis det jag vill. Piercing är ett smycke, en smaksak och ett sätt att uttrycka sig.

Egentligen bryr jag mig inte, men är hyffsat trött på kommentarer.
Nu har jag uttryckt mig här och jag skiter i era fördomar. Kanske tatuerar mig vid 58."


Detta är direkt citerat av en kompis statusuppdatering på fb. Kan folk bara sluta lägga sig i och bry sig om sina egna problem istället för att lägga sig i vad andra gör med sitt liv?? Ville lyfta detta här, för jag tycker det är så jäkla bra skrivet! All cred till dig Julia!!!! Kram på dig, står bakom dig vettu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0