Följ ditt hjärta

Det är ofta man hamnar i ett läge där man måste göra ett val. Det ena valet känns inte mer rätt än det andra. Vad gör man?

Du har ingen aning om hur det framtid kommer se ut, du vet bara att du aldrig kommer få reda på hur det hade sett ut om du hade valt en annan väg. Det finns en mening med allt som händer i livet, hur skulle det inte kunna finnas det?

Meningen med att ha träffat några som det inte känns helt rätt med är ju att du ska veta skillnaden n är du väl träffar den räftta. Han kan finnas där man minst anar det, men vad gör man när man väl träffar den personen?

Jag och Amanda såg ett armband igår och det kändes bara så himla rätt det som stod på det. Follow your heart stod det. Svårare behöver det inte vara, samtidigt som det oftast är så att hjärtat säger en annan sak en hjärnan. Men när det är känslor inblandade vore väl allt annat fel än att lyssna på hjärtat?

Sen vet man ju inte vad det valet innebär förrän man har varit med om det. Det går inte att innan sitta och spekulera i vad det är som kommer hända om jag gör på ena sättet eller andra. Det är bara att välja och det visar ju sig om det va rätt eller inte, men då är man en erfarenhet rikare.

Det går heller inte att lyssna på andra i de val man själv ska göra. Andra kan komma med tips och råd men det är ditt val som är det som ska styra ditt liv. Har haft en t.shirt en gång i tiden med ett tryck där det stod styr livets öden med hjärtat och det är ju samma innebörd.

Det spelar heller ingen roll om andra pratar utifrån egna erfarenheter. Du kan inte bygge ditt liv på andras erfarenheter utan du måste upptäcka dom själv. Det som händer om du lyssnar på andra istället för dig själv är att du kommer undra vad hade hänt om jag hade gjort så istället och du kommer garanterat att ångra dig. Jag kommer aldrig ångra ett val jag gör själv, däremot kan ajg upptäcka att det va fel val. Men vad gör det, så länge det känns rätt just då du gör det valet. Ingen kan veta vad som komemr hända i framtiden.

Så som sagt mitt råd, följ ditt hjärta och att allt som händer i livet händer av en mening, det är ödet.

Kramar till er


Kommentarer
Postat av: Amanda

Först tog jag åt mej väldigt mkt för de e lixom min situation, sen läser jag längre ner där de står att man inte ska spekulera.. Är det så att du skrivit detta långa inlägg av en enda anledning?? The Siiiiize?! =P

2009-04-28 @ 12:10:47
URL: http://amandamars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0